Oldalak

2016. szeptember 23., péntek

09.23 Programváltozás

Nehéz 26 napot otthonról megtervezni. Mindig lehet valami váratlan esemény, ami borítja a tervet. Most velünk is ez történt.
De mielőtt bárki is a szívéhez kapna: nem az egészségünk volt az ok. Csak valahogy a dolgok egymásutánja ezt dobta.
Kezdődött azzal, hogy tegnap este a házinéni hozta a hírt, hogy az a szállás, amit ma estére terveztem, zárva van. Ez még benne volt a pakliban: megyünk további 6 km-t, ott a városban hegyekben van szállás, valamit majd találunk. Igaz, így már 35 km a mai táv, necces. De van két alternatív út, azokkal lehet 5 vagy 3 km-t rövidíteni.
Folytatódott azzal, hogy reggel kicsit lassan indultunk el. Beszéltünk a napi távról, készült még néhány kép. 8:30-ra fejeztük be a reggelit. Nem egy 35 km-es nap kezdési időpontja.
Az első alternatíva nem tetszett, túl forgalmasnak tűnt a kiválasztott út. Biztos rosszul látom, várjunk néhány autót, merre mennek (egy kereszteződésben álltunk). Egyből jött 4 autó, ebből 3 az alternatív útvonalunkra fordult. 5 km-es csökkentés kuka, erre nem megyünk. Majd a másik.
Nos a másik alternatíva a fotelben jó ötletnek tűnt. De ha az ember már felmászott 500 métert (1090 m körül jártunk), kicsit jobban remeg a lába, minthogy egy roppant meredek lejtőn bukdácsoljon lefelé. 3 km-es csökkentés kuka. (Egyébként később kiderült, nem lett volna gyorsabb a meredek út sem.)
Jött még mindehhez egy kis bóklászás is (a gps helyett a festésnek hittünk). Végeredmény: délután 2 óra körül, 17 km-rel a lábunkban még nem pihentünk, és várt ránk még 18 km. Várható érkezés este 7, ha minden rendben. Szállás meg még sehol.
Egy félúton lévő kisváros egyik utcájában talált padon ücsörögtünk és nagyon tanácstalanoknak tűnhettünk, mert egy olasz elhatározta, hogy segít rajtunk. Először csak vizet akart adni, de azzal épp tele voltunk. Pár perc múlva megint megjelent, de akkor már a részletek is érdekelték. Kb öt perc múlva két házzal arrébb tessékelt befelé minket a vadonat új épületbe, ahol 3 szoba közül választhattunk. Az ár, mint az ifjúsági szállás padlás szobájának. A kilátás kicsit jobb.
És ha reggel megkapjuk az ígért rántottát, teljesen elégedett leszek. Az édes reggeli süti kávéval már borzasztó unalmas.
Vacsoránál végigvettük a lehetőséget és döntöttünk: nem szerdán, hanem csütörtökön érkezünk Rómába. A kb fél éve lefoglalt szobánkat másfél órával a határidő lejárta előtt még ingyen lemondtuk, az új szállást lefoglaltuk. Sőt az étterem tulaj a holnap esti szállást is lefoglalta nekünk.
A kisváros ilyen a lemenő nap fényében.

(Poggio Bustone, 17 km, 6 óra)