Oldalak

Térkép

A harmadik és egyben utolsó fejezetben a tavalyi végponttól gyalogolunk Rómáig.

Aki esetleg még emlékszik rá, az tudja, hogy tavaly valamivel Ravenna előtt, Sant Alberto településen fejeztük be a vándorlásunkat. Úgyhogy idén ide kell visszajutnunk, hogy innen folytathassuk az utat. Sokáig bizonytalan volt a közlekedési eszköz a Budapest - Bologna útvonalon, mivel tavaly nagyon kedvező áron jutottunk haza innen vonattal. De aztán döntött a vasút társaság: másfélszeres vonatjegy árak mellett már jobban megéri repülővel menni Bolognába. A Bologna - Ravenna szakaszon természetesen maradt a vonat.

Az első három nap a bemelegítésé: 66-72 km, sík terep, első nap ráadásul hátizsák nélkül. A bizonytalan táv a repülőnek köszönhető. Ezzel ugyanis már péntek este megérkezünk, szombaton kora reggel már buszozhatunk is Sant Alberto-ba (vonat esetén ezt csak délben tudtuk volna megtenni). Így van időnk, hogy a rövidebb, de forgalmas, unalmas közút helyett (tavaly ezen buszoztunk be Ravennába...) a valamivel hosszabb, de zöld környezetben vezető úton menjünk. Persze ha esni fog az eső, marad a rövidebb táv.

Apropó eső: a tavalyi tapasztalatok alapján nem mertünk nekiindulni Olaszországnak augusztusban. Úgyhogy maradt a szeptember. Még akkor is, ha ekkor azért már valószínűbbek az esős napok. Majd meglátjuk.

A harmadik nap estére érjük el Dovadola-t, ahonnan indul a Cammino di Assisi. 280 km, 12 nap jelzett úton, részben zarándok szállásokon Assisi-ig. A szintemelkedésekről egyelőre csak annyit: van olyan nap, amikor járunk majd 500 és 1200 méteren is.

Ezután a maradék 11 napon még bő 250 km vár ránk, és az sem lesz síkság (egy napon belül 600 és 1100 méteres magasság is van). Itt már - Rómát leszámítva - nem foglaltam szállást, reménykedünk, hogy ezzel szeptember második felében már nem lesz gond.

Szóval 600 km és 26 nap. Ebből több, mint két hét Toscana és Umbria területén.